Sunday, October 30, 2011

اخلاق نسبی است - به بهانه انگشت کردن نصرتی شیث را

اخلاق مفهومی نسبی است. این را مدتی بود می خواستم توضیح بدهم، اما حرکت نصرتی نگارش آن را پیش انداخت.
ببینید در نگاه من، این که به یکی می گویم کیرم تو دهنت به این معناست که ساکت باش. این را مستقیما مطرح می کنم. این یک گزاره است. در مقابل، وقتی دختری به من می گوید "من آمادگی رابطه جدی را ندارم" پس از این که یک مدتی به قول خارجی ها با هم دیت کردیم و تیریپ داشتیم؛ همزمان دروغ می گوید، به شعور من توهین می کند و من را دودره می کند. در نگاه جامعه، او آدم باادبی است که در لفافه حرف می زند و بسیار باملاحظه است و در مقابل، من آدم بی ادبی هستم که واژه کیر را بکار برده ام.
اما در تعریف من، این اوج بی ادبی است که کسی به این راحتی دروغ بگوید و به شعور دیگری توهین کند. خلاصه می کنم اخلاق نسبی است. حالا همین اتفاق در زمین فوتبال افتاده است؛ دو بازیکن با هم در زمین فوتبال شوخی کرده اند که بعضی آدم ها دوست ندارند؛ خوب به آنها چه ربطی دارد که شما دوست ندارید این صحنه را ببینید. مگر قانونی نوشته اید که این کارها جرم است و الان نقض شده باشد ...

بماند

3 comments:

Anonymous said...

ناشناسی معرکه: بیخیال اقا سینا وقتی میگی فلانچیز به فلانجا نمیری تصویریش کنی که. مردک جلو چشم ملت انگشت نگاری کرده. چه ربطی داره به خانواده تشکیل نشده شما؟

pouyan said...

استاد انصاری نوشته‌تون من رو یاد قولی از استاد آدورنو انداخت در صنعت فرهنگ، آنجا که میگوید: آثار هنری زاهدانه و بیشرم هستند؛ صنعت فرهنگ هرزه‌نگار است امّا درباره‌ی سکس از خورش دلخوری نشان میدهد.

pouyan said...

فقط میماند یک نکته: آیا اینها با هم شوخی کرده‌اند یا یکی با آن یکی دیگر شوخی کرده است :)